onsdag 24 augusti 2011

Skokartongs tårta med hemmagjuten chokladsko

Då har jag gjort det, min första egengjutna chokladsko!
Tyvärr blev tiden kort efter allt tårtbakande så jag hann inte dekorera den med all den kreativitet som jag önskat. Men hallonkristyr och marsipan dög fint denna gång!
Beställde formen från de förenta staterna och stoltare än tuppen var jag när jag på mitt första försök gjöt
(heter det gjöt förvrängd form av gjuta? Äh det är så jag pratar)
- En alldeles prefekt läskande chokladsko!
Som alla fina skor, måste även denna har en kartong, därav blev tårtan i form av en rosa/vit skokartong med smak av mintchoklad, chokladcreme och jordgubb.
Som dekoration massor av "vitt prasselpapper" och stor rosette som jag gjorde av pastillage.
Se så stolt skon ser ut bredvid son kartong!
recept på mintchokladcreme, chokladcreme och hallonkristyr finns nedanför bilden!

Gjord till min födelsedag i juli

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar